25 Ocak 2013 Cuma

Sokak Köpeklerim ve Şanslı

Merhaba,
  Anneannem yılbaşından önce kalçasını kırdı . Yılbaşını annemler hastanede geçirdiler. Yılbaşından bu yana sürekli anneanneme gitmek ilgilenmek zorunda kaldık. Köpeğim evde çok yalnız kaldı. 2 gün önce eve geldim. Ne bir karşılama ne bir terlik getirme! Suratıma bile bakmadı.Odasından dışarı çıkmadı. Sabah kahvaltıda köpek bisküvileri yer , onları ağzına sürmedi. Küsmüş bana...Hemen bandanasını taktım boynuna, sahile...Sevgilimi de aradım . Birlikte oyun oynadık. Topu attık o da getirdi falan . Eğlendi. İsmi Şanslı . Annemi annesi zannediyor. Biz Şanslıyla o sadece 55 günlükken tanıştık. 65 günlükken 400 liraya satın aldık. Şimdi 10 yaşında. 2 aralık 2003 doğumlu. Şimdi düşünüyorum da barınakta o kadar sahipsiz yavru köpek varken ben neden gidip, para verip, bir  labrador aldım? Biliyorum çok akıllılar sevimliler. Ama biz cins köpek almakta ısrar edersek, barınaklardaki, sokaklardaki evsiz hayvanlar ne yapacak?
İşte Benim Şanslı Kızım :



Parkta beslediğim köpeklerim var. Hepsinin isimleri ve aşı karneleri de var. Karamel adını verdiğimiz sokak köpeği parkımızın bekçisi sanmaya başladı kendini. Yabancı sokmuyor parka.Geçen sene bir kulübe yaptırdık ona, hayvan sevmeyenler o kulübeyi yaktılar. Kulübe yanarken bi yandan söndürmeye çalışıyoruz, Karamele baktım. Köpek resmen kendi evinin yanmasını izledi, kafası yana eğik ,gözleri de bir o kadar anlamlı ,insanlara "sizden utanıyorum "dercesine baktı. Hayatımda Karamel kadar karakterli ve romantik bir köpek görmedim. Hayvan yemeğe kendini asla satmıyor.Bu arada para toplayıp Karamele yeni kulübe yaptırdık.Bu seferkini yakmadılar. Romantik diyordum... Adamın kulübesi var ama o yağmur yağdığında gidip kendine bir bank bulup yağmuru koklamayı seviyor. Çok acayip, İzmir köpeği, romantik köpek Karamel. Aşağıda Karamel'in fotoğrafı var:



 Bir de Carmen'imiz var o dişi. Belediye tarafından kısırlaştırılmış. Bu zamana kadar en az 4 defa zehirlediler. Neyse ki tam zamanında yetişip onu kurtardık. Ona da kulübe yaptırdık ama o kulübesini kedilerle paylaşmayı tercih etti. Geçen sene ona mama verirken mamayı görmediğini farkettik. Veteriner çağırdık ve bize gözlerinde katarakt olduğunu ameliyat olması gerektiğini söylediler. Ameliyat 3000tlden başlıyormuş. Para toplamayı denedik olmadı... Şimdi ne yazık ki çok az görüyor.Aşağıda fotoğradını koyduğum Carmen.



Sokak köpeklerini sevin besleyin. Size hiç bir zararları dokunmaz. Sizi otobüs durağına kadar bırakırlar. Gece evinize yalnız dönmeyin diye peşinize takılır, içeri girene kadar arkanızdan bakarlar. Beni evime bırakan sokak köpekleri bir kap mama kazanıyor. Bunu mama için mi yapıyorlar peki ? Hayır ! Çoğu zaman sadece başlarının okşanmasını istiyor ve yemeği reddediyorlar. Ha bu arada , Ölüm Yasasına Hayır !

Ben

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.