29 Ocak 2013 Salı

Red Hot Chili Peppersla Tanışma ve Konser


Yeniden merhabalar! Geçen sefer Guns N' Roses buluşmasını ve konserini aktarmıştım sizlere. Yazımın sonunda dediğim gibi Red Hot Chili Peppers konseri bir sonraki durağımdı.Konserden önce grupla tanışmmızı ve konsere ait bazı notları aktarmak üzere yine yazıyorum...
Josh Klinghoffer ile tanışma
 Bu seferki buluşmamız birazcık zorlu geçti. Çünkü davetli değildik. Organizasyon şirketiyle konuşup randevu almak istedim ancak grubun istemediğini söyledilerHer zamanki gibi 5 diğer arkadaşımla beraber el birliğiyle otellerini bulup gittik.  Otele Mahmut ve Merve saat  9 gibi gittiler, beklemeye başladılar. Ben uçağıma yetişip istanbula indim direkt otele gittik. Otelin içinde saat 12ye kadar bekledik daha sonra güvenlik görevlileri amacımızı anlayıp bize yardımcı olacaklarını ancak otel dışında beklememiz gerektiğini söylediler. 4 saatlik bekleyişin ardından yanaşan siyah arabadan Josh Klinghoffer indi. Josh geçirdiği trafik kazasında ayağını kırmıştı geçenlerde. Arabadan iner inmez yanına koştuk.Selamlaşmalardan sonra çok az konuştuk. " Geçmiş olsun kötü ve talihsiz bir kaza umarım kısa zamanda iyileşirsin" dedim."Teşekkürler yakında geçeceğine inanıyorm başta kötüydüm ama düzelmeye başlıyor herşey" dedi. "dudağın iyileşti mi şimdi nasılsın?" diye sordum. "Gayet iyiyim şu an için çok teşekkür ederim iyi ki geldiniz ,akşam görüşürz" dedi.Bir yandan da albümlerimizi imzaladı. Fotoğraf çekilmeyi reddetti. Bence çok doğal kimse koltuk değnekleriyle fotoğraf çekilmek istemez...Ama ben çektim :)

  Anthony Kiedis ile tanışma
  Josh içeri girdikten sonra biz yeniden beklemeye başladık. Bu sefer otelden Anthony çıktı. Bizimle konuştu. İmza istediğimizde birazcık edebiyat yaparak, " Soğuk bir imzadansa sıcak bir tanışma daha iyidir" dedi. Bizim için çok güzel bir anı olduğunu söyledim o da onlar için de öyle olduğunu söyledi. Tanışmak neyinize yetmiyor demeye getirdi aslına bakarsanız birazcık .Ben de elimi uzattım onu tanıdığıma mutlu olduğumu söyledim. daha sonra herkesle tek tek el sıkışıp arabaya bindi. Fotoğraf çekilmeyi reddetti. En azından bi gülen yüz çizseydin dedim.Hayır teşekkürler işe gitmem gerekiyor deyip kibarca reddetti. Aslında boğaz turun gidiyordu ama olsun en azından el sıkışmış olduk . Hı bu arada elimi çoktan yıkadım...
Flea tarafından kandırılmak 
Şimdi buluşmanın en acıklı kısmını sizlere aktaracağım...Flea ile "tanışamama". Hayatta böyle kandırılmamışsınızdır. Bir rock star tarafından kandırılınca koymuyormuş insana gülüp geçiyorsunuz. Neyse... Yanımıza tur elemanlarından biri geldi. İngilizce bilen biri var mı dedi. Ben konuşmaya başladım. "Çok beklediğimizi görüyorum teşekkür ederim, siden biraz daha sakin olmanızı ve tek sıra halinde dizilmenizi istiyorum" dedi.tamam dedim kimin çıkacağını sorudm süpriz olsun falan dedi daha sonra eliyle bass gitar çalar gibi yaptı. Fleanın çıkacağını anladık tabi. Koridorda Flea göründü elinde çay bardağı camdan bize bakarak bi güzel çayını içti. bardağı bıraktı dışarı çıktı . Biz o kadar sıraya girmişiz ,bekliyoruz, hazırız adam " Hi !" dedi ve arabasına bindi . Daha da fazla kandırılamazdık sanırım .Resmen trollendik.Üstelik dünyaca ünlü bir bass gitarist tarafından .Flea gittikten sonra Mahmut içeri girip fleanın Çay içtiği bardağın fotoğrafını çekti . Güldük eğlendik. Saat 6ya geliyordu ve otelde tek bir grup üyesi kalmıştı son umudumuz baterist Chad Smith...
Chad Smithle tanışma
 Benim otele İzmir'den kalkıp gittiğimi grubun şöförlük hizmetini yapan Hakan bey ve diğer görevliler biliyorlardı. Hakan bey daha önce U2 , Bon Jovi gibi gruplarla çalışmış hayranların halinden anlayan bir bey . Benim için gidip Red Hot Chili Peppers'dan sorumlu görevliyle konuşmuş.Chad 'e anlattıklarında o da kabul etmiş. "İzmirli gel buraya " dediğinde Hakan bey sevinçten uçtum! Beni Chad Smith'in yanına götürdüler. Çok ama çok sevindim. Chad pozitifden görevlilerle sohbet ediyordu. " Pardon rahatsız ediyorm ama "dedim. Döndü " Ben de seni bekliyordum demek bizim için 600 km yol geldin bu inanılmaz gerçek fan böyle olur işte çok teşekkür ederim" dedi. Ben sevinçten ne diyeceğimi bilemedim açıkçası.Ben "Teşekkür ederim Türkiyeye geldiğiniz için ,umarım sevmişsinizdir burayı." dedim. "Tabiki bizim hayalimizdi burada konser vermek. Sarılmak ister misin?" dedi. "tabiki isterim" dedim. "E hadi fotoğraf falan çeksene ne duruyorsun!" dedi. "Çekebilir miyim ?"dedim , o kadar reddedikten kandırıldıktan sonra şaşırdım doğal olarak."Tabiki, fotoğraf çekilmeden olur mu hiç!" dedi. Sarıldık fotoğraf çekildik.
Tekrar tekrar teşekkür ettim."Konsere geliyorsun değil mi?" dedi evet geliyorum dedim biletimi gösterdim. Uçak bletimin üzerine imza attı . İsmimi ve anlamını sordu. Rosemary gibi bişey dedim. İmzayi Rosemary olarak atmış ... Rosemary oldum yani 10 dakikalığına . Konser biletimi imzalamak istedi "Saklarsın değil mi bileti bunu da imzalayayım mı ?"dedi ."Girerken yırtabilirler veya üzerinde yazı olduğu için kabul etmeyebilirler.İmzanızın yırtlmasını istemem dedim." Oda "Eh tabi ben de kendi imzamın yırtılmasını istemem "dedi. Gülüştük."Dışarıda sizin için bekleyen 4 arkadaşım var onlarla görüşücek misiniz sabah 9dan beri bekliyoruz." dedim . "Onlarla görüşemem sanırım." dedi "Neden? Çok bekledik ama sadece fotoğraf ve imza istiyorlar" dedim . "Üzgnüm böyle olması gerekiyor ."dedi.İçimdeki buruklukla arkadaşlarımın yanına gittim. üzüldük tabi... Ama biraz bekledikten sonra Chad dışarı çıktı! Arkadaşlarımın yanına geldi, albümleri ve tişörtlerini imzaladı. En vicdanlı adam Chadmış bunu da görmüş olduk. Herkesle el sıkıştıktan sonra. "Bana gel buraya öpücem" dedi. Sarıldı yanaklarımdan öptü "Akşam geliyorsunuz değil mi? Teşekkürler buraya kadar geldiğiniz için." dedi. Vedalaştık daha sonra konsere doğru yola çıktık.
Bu da imzası


Konserden Notlar
Konser girişinde izdiham vardı. Girişler bile belli değildi ,insanlar bilmedikleri bir sıraya giriyorlardı ve sıralar çok ama çok yavaş ilerliyordu. Konser alanına girdiğimde Athena konseri başlamıştı hem kapıdaki insanlar hem de içerdekiler Athena ile coşuyorlardı. Bir an için insanlar aslında Athena için gelmişler diye düşünmedim değil. Athena'nın performansı çok güzeldi herkes çok eğlendi. Red Hot Chili Peppers sahneye monarchy of roses parçasıyla çıktı. Konserde milyon yıldır çalmadıkları hiç beklemediğimiz şarkılar çaldılar ama hit olmuş bir kaç parçayı da çalmadılar. Konseri "Give It Away "le bitirdiler.Flea ezan sesini duymaktan mutluluk duyduğunu, bu şehri çok sevdiğini burada konser vererek bir hayallerini gerçekleştirdiklerini söyledi. Müziği korumamızı, müziği yaşatmamızı ,müzikle herşeyin çok güzel olacağını söyledi. Konserde en çok seyircilerle konuşan kişi Flea idi. Bize " Hi !" deyip gitmesnin nedeni varmış sanki akşama saklıyormuş cümlelerini diye düşündüm.Josh'un üzerinde Türk Bayraklı tişört vardı. Chad ise her ülke için giydikleri RHCP amblemli tişörtünü gyiyordu tabii bu sefer üzerinde Turkey yazıyordu.Anthony şehiri çok sevdiklerini hatta Josh un Galata Kulesi civarından boğaz manzaralı ev almak istediğini söyledi. Bu konuşmadan sonra bir "river" lafı geçti konuyu tam duyamadım çünkü önümde kavga vardı.Aman dedim Axl Rose gibi bunlar da boğazı nehir sanmasınlar...
  Seyirciler beni şok etti. Çoğu parçasını bilmiyorlardı higher ground parçasını bile... En çok coşulan şarkılar ise Can't Stop ve Californication . Konser alanının yerşeşimi çok kötüydü önde olmama rağmen ben sahneyi göremedim. yandaki ekranlar da küçüktü. ben bu haldeysem 3. kategori ne durumdadır kimbilir. Kimse kusura bakmasın ama bence insanların verdiği paraya değmedi.Organizasyon berbatı hatta gittiğim en kötü konserdi diyebilirim.
  Şimdilik bu kadar yazıya eklemelerim olacaktır aklıma geldikçe bana sorulan sorulara biraz da olsa yanıt verebildiysem ne mutlu bana.Annem Neriman Palamutcu'ya Murat Uyguç'a, İlteriş Peker'e,Buluşmaya gittiğim arkadaşlarıma,Atlantisten Gelen Adam'a konser öncesindeki ve sonrasındaki yardımları için ve yanımda oldukları için çok teşekkür ederim. 17 ekimde Scorpions Konseriyle İzmir'le görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.