6 Şubat 2013 Çarşamba

Ölmek ve dünyada kalmak


  Ben bu zamana kadar hep siyah defterime yazdım yazılarımı. Şimdi birilerinin okuyacağını bilerek buraya yazınca insan rahat hissedemiyor açıkçası. Ama olabildiğim kadar dürüst olmaya çalışıyorum. Kendimden bahsetmek de garip geliyor birilerine. Yazı yazmak rahatlatıcı ve keyifli bir şey. Kendi kendine konuşmanın ,size deli denmeyen türü bence yazı yazmak. İşin güzeli mutlaka 3-5 kişi okuyor. Tanımadığım insanlarla anı paylaşıyorum.Mesela ben şu anda bu şarkıyı dinliyorum.



 Eskiden bu şarkıyı dinlediğimde etkilenirdim. Birşeylere bağlardım kafamda. Duygusal şarkılar birisine adanmayınca önemi kalmıyormuş. Bir söz okumuştum , insan mutsuz olunca dinlediği şarkının sözlerine dikkat edermiş. Ben hep dikkat ederim ama müzikte önemlidir benim için. Mutsuzluğumun çağresi ne onu hiç bilmiyorum .Konserlere gidince mutlu oluyorum sadece. Sürekli de konsere gidemem ki... Mutsuz oluyorum sonra da bir gün ölüp gideceğim gerçeği geliyor aklıma. Vaktmi çok boşa harcıyorum. Harcadığım vakitten de zerre kadar zevk almıyorum. John Lennon "Time you enjoy wasting, was not wasted." demiş . İşte ben bu harcadığım zamandan zevk alamıyorum. İnsanın hoşuna giden şeyler genelde hep sağlıksız ve zararlı şeyler oluyor. Mesela ben midye yemeyi çok severim. Guns N' Roses konserinden tam 3 gün önce zehirlendim. Zor toparlandım. Çok sevdiğim midye, beni hayatta en çok görmek istediğim konserden mahrum bırakıyordu az kalsın. Br arkadaşımın arkadaşı doğum gününde midye yiyip ,bira içip ,aynı gece hastaneye kaldırılmış , 14 gün sonra da ölmüştü. Neyse ki ölmedim. Ghost Whisperer diye bir dizi var ya hani ruhlar yarım kalmış işleri yüzünden dünyayı terkedemiyorlar. Onlara benzerdim artık. Guns N' Roses konseri izlemeden gidemezdim. Melinda Gordon da yok tanıdığımız bildiğimiz. Derbeder dünyada sürünen bir ruh olarak kalırdım. Geçen yılbaşını annemler hastanede geçirdiler. Annem anneannemin doktoruyla sohbet ederken " Burda amma çok ruh vardır !" demiş. Doktorumuz "bu konuyu kapatıp güzel şeylerden bahsedelim." demiş. Fakat düşününce -tabi öyle birşey olabiliyorsa- ne çok ruh vardır gerçekten. Bence dünyanın en büük gizemi ölüm. Dünya nası oluştu falan önemli değil aslında o kadar bu kadar tanıdığımız insan ölüyor ve bu insanlara noluyor. Aşağıdaki karikatürdeki adam gibi olucam sanırım ben de .



Bir ara ölümden çok korkuyordum. Gerçi her insan korkar. Tanıdıkları ölenler daha az korkar sanırım. Ölünce onlara kavuşacağını düşünmek vs. . Ben sadece dedem öldüğünde ağladım. O zaman orta okuldaydım ve gençliğime güvenip ölmeyeceğimi falan düşünüyordum herhalde. Çok üzülmüştüm çok ağlamıştım. Sonradan köpeğimin ölecek olduğu gerçeğine üzülmeye başladım. Şimdi kendi ölümümü düşününce bunlar yanında hiç kalıyor. Bence insanlar tanıdıklarına ağlarken ,kendi ölümlülüklerine ağlıyor. Çünkü her insan bencildir. Bütün cenazelerde " Seni unutmayacağız!" yazılı yaka kartları dağıtılır ama takanların hepsi hatta aile bireyleri dahil herkes unutur o kişiyi. Ölüm bana Facebooktan kaydımızı sildirip sanal dünyadan uzaklaşıp gerçek hayata dönmek gibi geliyor. Sen facebooktan çıkınca sanal dünya bir şekilde işliyor. Kimi insan çıktığını bile farketmiyor. Ancak senin internet üzerinde yaptığın işlemler ,koyduğun her fotoğraf söylediğin her söz orada duruyor . Sadece git gide önemini kaybediyor.
  Şu zamana kadar en çok ölen rock yıldızlarına daha doğrusu sanatçılara üzülmüşümdür. Bu yine kendimi düşünmekten ileri geliyor. John Bonham mesela...Adam yaşasa Led Zeppelin şu anda 4 kişi olacaktı bundan daha da fazlası hala dünyanın en iyi rock grubu belki fazladan bir kaç albüm daha yapacaktı. Diğer bir açıdan bakarsak bazen rock gruplarının elemanlarından birinin ölmesi yeni şeylerin doğmasına da yol açabiliyor. Kurt Cobain 'i hepimiz severiz . 27 yaşında kafasına tüfek dayayıp kendini öldürdüğüne inanmayanların sayısı çok fazladır. Ölümü cidden muammadır bana göre de. Kurt Cobain 'in ölmesi Foo Fighters gibi bir grubun ortaya çıkmasına vesile değildir de nedir? Eğer Kurt Cobain ölmeseydi ,Dave Grohl bir kaç solo albüm çıkarırdı ama yine de Nirvana da kalırdı bence. Nirvana dağıldıktan sonra yaptıklarına tek anlam veremediğim kişi Krist Novoselic 'tir. Ne işin var senin siyasetle... Oldun göbekli kel amca başımıza. O kadar paran var bari saç ektir. Tipi de fena değildi zamanında.



Bu yazıda yazdıklarım can sıkıntısı ve hayal ürünüdür.

Ben

twitter: https://twitter.com/MsBrownstone_

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.